keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Slotakkoord

Woensdag 31 mei (dag 24) / donderdag 1 juni

Bagnères de Bigorre - Ousse (Pau ) :72 km. (1657) Hoogtemeters 677

In de nacht worden we een paar keer wakker van een paar zware regenbuien. Als we wegrijden is het net even droog, maar het ziet er niet hoopvol uit. Gezien de ervaringen van gisteren doen we eerst onze inkopen in een supermarkt. De bewolking is ineens weggetrokken en een vriendelijk zonnetje lacht ons toe. In de riviertjes dendert een grote hoeveelheid bruin water door de overvloedige regenval.

Onze laatste fietsdag krijgt een waardig slotakkoord. Het begint met opnieuw klimmen, maar het lijkt ons vandaag niet zoveel moeite te kosten. We hebben nu weer ongelooflijk mooie uitzichten als we boven zijn en we willen de reis op een goede manier tot een einde brengen. Tot onze geruststelling constateren we boven aan de langste klim dat er zelfs een ziekenhuis is!

Een afdaling van 10 km. brengt ons in een andere wereld. Ineens zijn overal winkels en restaurants. We rijden nu echt op de flanken van de Pyreneeën. De laatste klim is naar de Col d'Aspet. Kees heeft een mooie herinnering aan een dal waar we langs komen. Toen hij zes jaar geleden bij een temperatuur van 40 graden moeizaam omhoog ploeterde dacht hij dat hij aan het hallucineren was toen hij meende zoiets als Gregoriaans gezang te horen. Het bleek het geluid dat de wind maakte langs de vleugels van twee grote boven het dal zwevende roofvogels: een onvergetelijk moment.

Bij Lourdes dalen we af en volgen de rivier Gave de Pau met een aantal fotogenieke plaatsjes. Om 15.00 arriveren we op camping Le Sapins waar de auto staat te wachten. Een uurtje later vertrekken we al richting Nederland. Onderweg overnachten we nog een keer langs de snelweg.

En nu , donderdag 1 juni zijn we weer thuis. Einde van een zwaar, maar onvergetelijk mooi fietsavontuur. Onze conditie is weer naar een hoog niveau gestegen . We hebben weer heel veel bijzondere mensen ontmoet. Het bijhouden van het weblog was een hele toer, omdat we op plaatsen waren waar we slechte of zelfs geen enkele verbinding hadden met internet. Maar het lezen van jullie inspirerende feedback gaf ons steeds weer nieuwe energie. Heel erg bedankt daarvoor!

Jan en Liesbeth

We hebben jullie verslagen met zeer veel plezier gelezen. Natuurlijk af en toe meegeleefd met de onverwachte en opmerkelijke gebeurtenissen. We bewonderen de wijze waarop jullie tegenslagen en elkaar hebben opgevangen; wel enigszins herkenbaar, omdat we dezelfde passie delen, maar bij ons niet zo extreem als jullie ervaringen.
Met name het klimmen en dalen vonden we heftig, en het improvisatietalent dat je met name in Spanje moest hebben was bewonderenswaardig.
Ik kan me voorstellen dat, als alles weer wat neergedaald is, jullie deze ervaring weer als een zeer waardevolle herinneren. Tot horens of ziens.

Jacqueline

Ik vond het leuk jullie reis te volgen en de mooie foto's te zien! Petje af hoor voor jullie doorzettingsvermogen! Jullie fietsen in drie weken meer kilometers dan ik in 3 jaar! Bedankt voor het meereizen!

Annet

Genoten van jullie gezellige en met humor doorspekte reisverhalen!! Topprestatie hoor!!! Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. We komen de foto's nog wel eens bekijken!

Jos

Wat een mooie verhalen en wat hebben jullie veel mee gemaakt. Erg leuk geschreven ook. Bedankt!!

Erik

Fijn om te horen dat jullie veilig terug zijn. Hoop jullie gauw te spreken en foto's te bekijken. Hart.gr Erik

Kees en Andriesje

Kees en Greet, bedankt dat we met jullie mee mochten reizen..... hoewel jullie al het klimwerk moesten doen en het weer soms moesten trotseren! Goed ook om alvast in de stemming te komen. Nog twee weken dan gaan wij!

Netta

Hallo Kees & Greet, Wat hebben jullie een geweldige fiets prestatie geleverd, ik goede en in slechte weersomstandigheden, en wij konden daar heerlijk op onze stoel van mee genieten. Gelukkig zijn jullie weer veilig en voldaan thuis en kan je terug kijken op deze mooie en bijzondere fietstocht.

Marty

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn,wat een reis ,we hebben wel meegenoten en ook wel een beetje ongerust gree

Leen en Marijke

Het was heel leuk om jullie te volgen en de foto's te zien. Bewondering voor het schrijven onderweg van een weblog. Ik houd een dagboekje voor ons zelf bij en dan val ik bij het schrijven van hele kleine stukjes al in slaap. Het zal best wennen zijn thuis denken wij. Hartelijke groeten en tot ziens.

Ada

Jullie zijn doorzetters. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's.
Prachtig. Alleen heb ik geen zin gekregen om dit ook te gaan doen.
Ha ha.
Welkom thuis.

Dick (Koelewijn)

Goed te horen dat jullie weer veilig thuis zijn . prachtige verhalen (je zou er een boek over kunnen schrijven) en dan de laatste dag ook nog in een voor mij bekende omgeving rijden ! niet ver van ons (jaren 2000-2002 ) Franse huis . die omgeving kennen we !! spreken elkaar snel !! Heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen . Klasse !

Rijk en Jannie

Kees en Greet wat hebben jullie weer een enorme herinnering in jullie hart gesloten,prachtige foto"s en verhalen waarvan we mochten mee genieten heel veel dank daarvoor,maar moet zeggen dat we ook wel weer dankbaar zijn dat jullie weer veilig thuis zijn want het was ook weleens spannend om het zo als thuisfront te lezen! Maar daarom wellicht nog meer bijzonder,ga samen vooral veel nagenieten en de spannende verhalen houden we misschien nog te goed? maar dank jullie wel,liefs van ons.

Jan en Coby

Waren ook even aan het fietsen , dus nu pas onze reactie. Prachtige verhalen en foto's mochten wij zien en lezen, hartstikke bedankt daarvoor!!!