keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Nieuw avontuur

Beste en lieve familie en vrienden!

Na ons fantastische fietsavontuur in 2011 hebben wij ieder jaar weer een nieuwe fietsreis gemaakt door vele landen in Europa. Daar hebben we mooie fotoboeken van gemaakt, maar geen blog van bijgehouden. Het is ook heel wat werk hoor! Je ziet het misschien ook vóór je: heel veel gepruts met mijn grote vingers op het kleine toetsenbordje van de telefoon of weer eens een camping zonder wifi. Na terugkomst in 2011 ontving ik van Telfort een rekening van € 750,-

Maar misschien kan het ook handiger en goedkoper. Dat gaan we uitproberen op onze fietsreis door een deel van Spanje. En omdat we op ons vorige blog hebben gemerkt dat velen het leuk vonden om met ons mee te reizen.

De voorbereidingen zijn al weer in volle gang. We hebben een maand lang nieuwe bewoners voor ons huis en de route is uitgestippeld. Op 7 mei rijden we met auto + fietsen naar Pau in Zuid-Frankrijk. Daar beginnen we meteen met klimmen over de Pyreneeën en volgen we de Ruta Iberica via Zaragoza, richting Madrid. Bij Berlanga de Duero volgen we de El Cid route tot Teruel en vervolgens terug naar boven langs de Andalusië route tot in Frankrijk. Tenslotte volgen we langs de uitlopers van de Pyreneeën de Katharen route tot Pau. Het is een rondje van ongeveer 2000 km dat wij in een maand willen rijden. Het wordt een hele uitdaging met behoorlijke hoogteverschillen. Maar dat levert ongetwijfeld weer prachtige beelden op.