keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Stemmingen

Maandag 22 mei

Manresa - Viladrau : 66 km ( 1019) Hoogtemeters 1265.

Het is vooral ook een veilig hotel. Het politiebureau is er naast en een hele horde agenten zit hier ook te ontbijten. Het is opnieuw een stralende dag. We dalen via een olifantpaadje af naar de binnenstad en worden daar opgeslokt door het drukke verleer op een soort vierbaans autoweg. Na een paar kilometer kunnen we daar gelukkig van af.

Hier begint onze uitdaging van vandaag. Over een afstand van 30 kilometer stijgen we naar een hoogte van 935 meter. Weliswaar niet meer zo steil dan een week geleden, maar aan het eind van de dag ( het blijft de hele dag stijgen en dalen) staan er toch weer meer dan 1200 hoogtemeters op de teller.

Op het eerste deel van de klim voelt Greet zich niet zo happy. Ze worstelt met de warmte tijdens de klim. Met wilde gebaren probeert ze een handdoek om haar hoofd te draperen. Dat blijft natuurlijk niet zitten en de stemming wordt er niet beter op als de geplande koffiepauze in het eerste dorp niet doorgaat. Alles is gesloten. We kibbelen nog wat over (dé) motivatie totdat de wereld er in het stadje Moià ineens weer heel anders uitziet. Daar is koffie en er zijn 3 supermarkten! Als we al het lekkers verorbert hebben gaat de rest van de dag gelukkig weer in goede stemming.

Na de Col de Polosa opnieuw een super afdaling tot het stadje Tona. Daar houden we even koffiepauze en beginnen welgemoed aan de laatste 20 km naar de camping. Daar komen we snel van terug als de weg opnieuw blijft stijgen. Over 20 kilometer doe je dan zomaar 2 uur. Denkend aan gisteren houden we het na 12 kilometer op 800 meter hoogte voor gezien in het pittoreske plaatje Viladrau. In een deftige villa betrekken we een antiek ingerichte kamer met de meest onhandige douche aller tijden. En we hebben er al veel gezien hoor! Maar de tuin met prachtige zitjes maakt veel goed. En dat geldt ook voor het wonderlijke menu in het restaurant. We raken er aan gewend dat van de uitgebreide menukaart slechts één menu te bestellen is. We laten ons gewoon verrassen.

Annet

Geweldig verhaal weer! Zet hem op he met al dat klim en klauterwerk!!