keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

De hemel huilt

Dinsdag 30 mei (dag 23)

Encausse le Therme- Bagnères de Bigorre : 82 km( 1585) Hoogtemeters 1449

Wegens het overlijden van Roel Kok, de vader van schoondochter Marieke, lijkt het ons gepast de toonzetting een beetje aan te passen. Aanpassing misschien ook voor het einde van onze fietsreis om op tijd terug te zijn voor de begrafenis. We zijn nu bijna weer bij Pau. Het is even de vraag of we morgen het laatste stuk nog fietsend af kunnen leggen. We willen woensdagavond de terugreis beginnen.

Over de fietsdag van vandaag kunnen we melden dat er bij vertrek een paar drupjes regen vallen. Als we in een bushokje ons ontbijtje eten komt Patrick nog even langs met zijn visitekaartje en het weerbericht. De eerste 20 km. houden we het nog droog. We dalen en klimmen constant. Het wordt zo ongeveer de zwaarste fietsdag van allemaal. Net voor en in St. Bertrand bewonderen we de Romaanse basiliek , de kathedraal en de blootgelegde fundamenten van een deel van een Romeinse stad.

Vanaf St. Bertrand wordt het parcours nog zwaarder, doordat de heuvels nog hoger zijn. Maar het begint ook te regenen. En niet zo'n beetje ook. De waterval stroomt over het wegdek en maakt dat daarmee zo nu en dan onzichtbaar. De bui is hardnekkig en duurt onverminderd voort gedurende de rest van de fietsdag. Het vervelendste is nog dat het zorgt voor een donkere grauwsluier, waardoor het zicht op de prachtige- nu nog groenere - valleien wordt ontnomen. En telkens als we na een klim boven zijn is daar op die hoogte ook nog eens een deken van nevel.

We moeten het doen zonder middageten, koffie of wat dan ook. Er is op de gehele route niets te koop. We eten onze hele voorraad koekjes en wat al niet meer op. We sluiten deze loodzware fietsdag af in het stadje Bagnères waar we al snel gedouched en verschoond zijn en het tekort aan eten ruimschoots inhalen.

Ineke....

Dit word ook mijn laatste bericht....althans...via deze weg...Denk wel dat jullie zeker terug kunnen zien op een vakantie met veel variaties....Net zoals de wegen gingen... up en down....Hoop jullie gauw in goede gezondheid terug te zien...en de verhalen en fotos nog eens live te zien en te horen...Gisteren kreeg ik via de mail...een ""gedachte van de dag"" Die geef ik graag door aan jullie.....
''Doorslaggevend is niet je techniek of je talent; wilskracht bepaalt of je de top bereikt.''
(dit was de uitspraak van een bergbeklimster) Bergbeklimmen...is toch ook zo iets maar dan met de fiets! Sterkte ook voor jullie voor de komende dagen...xxxliefs

Marianne

Genoten van jullie verhalen en foto's. Bedankt voor het delen, goeie thuisreis xx

Marty

Jammer van de laatste dag,het uitzicht moet prachtig geweest zijn,de regen was wel pittig.Gecondoleerd met het verlies ban de vader van Marieke em een goede reis naar huis,ik heb genoten van jullie verhalen ,bedankt en tot ziens ,gr,Marty

Ingrit

Goeie terugreis bikkels!

Netta

Jammer dat de laatste dag vanwege de regen niet de prettigste was.
Maar jullie hebben een fantastische fietsreis gemaakt, en daar hebben wij volop van kunnen genieten. Hartelijk dank daar voor.

Jos

Gecondoleerd met het overlijden van de vader van jullie schoondochter. Nog een goede reis verder!