keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Toch nog even

Zaterdag 20 mei

Vimbodi-Montblanc: 19 kilometer ( 862)

Toch nog iets te melden vandaag. De treinreizen zijn voorspoedig verlopen. Maar hebben er toch behoorlijk ingehakt. We hebben ook gemerkt , dat het in iedere trein weer anders moet. Maar het personeel is erg vriendelijk. We hadden vanochtend zicht op de conducteur ( een look-a-like van mr. Bean) die de hele tijd in zichzelf zat te prevelen. Na verloop van tijd hoorden we een zacht gezang. Waarschijnlijk aan het oefenen voor zijn koor.

Het is prachtig weer en we hebben gezien dat we vandaag toch nog een stukje per fiets kunnen doen, door in het plaatsje Vimbodi al uit te stappen. Daar hebben we goed aan gedaan. Heerlijk peddelen door de wijnvelden komen we al snel bij het Monastir (klooster) van Poblet. Beroemd en op de Unesco lijst van wereld erfgoederen . Heel indrukwekkend! Fluitend rijden we daarna omlaag naar Montblanc. Een foeterende automobilist als we even een stukje tegen de richting in rijden.

Montblanc is een sfeervol middeleeuws stadje met smalle straatjes en overvolle terrasjes. Op é?n daarvan vraag ik een wielrenner waar de camping is. Hij wil eerst van alles van onze fietsreizen weten en begeleidt ons dan tot buiten de stad, waar we de camping zien liggen. Eindelijk weer eens in de tent slapen. We staan op een soort geel gravel, geen gras. Er meldt zich nog een Nederlands fietsechtpaar: Harry en Elly uit Oosterhout. Vreemd is dat, volslagen onbekenden met wie je meteen wat gaat drinken en mee uit eten gaat. Lotgenoten....

hanneke

Jullie verbazen zich erover dat een Spanjaard geen Engels kan???
Ik verbaas me er over dat ik vanmorgen bij de bakker in het Duits werd begroet!!???
(Vast een vakantie kracht die net haar examen Duits heeft gedaan??)
liebe Schwester, lieber Bruder. Wir denken, es ist eine gute Entscheidung, die Sie in den Zug genommen haben. Jenseits der Grenze kennen Ihre Grenzen.
veeeeel liefs!!!!

Marty

Hallo,ook wel eens fijn om je eigen taal te kunnen spreken ,lijkt me.Nog veel plezier????????