keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Zwak ?

Vrijdag 19 mei.

Albarracin - Teruel : 43 km ( 843) Hoogtemeters 524

Vanmorgen heeft Kees een wat unheimisch gevoel. Hij reageert prikkelbaar. Enerzijds omdat we ( in het verder verlaten lijkend hotel) pas om 9.00 uur kunnen ontbijten en bij de fietsen kunnen.

Anderzijds omdat- zoals reeds eerder vermeld - we nu echt de planning hebben moeten bijstellen . We gaan het hele rondje niet halen. Daarvoor is het gewoon te zwaar. Om wat meer ontspannen verder te fietsen, slaan we een paar moeilijke etappes over. En overbruggen die per trein ( commentaar niet persé nodig) .....

Daarvoor moeten we vandaag nog een korte rit maken naar Teruel. Dat wordt weer een hoogtepunt in onze reis. Het gaat weer flink omhoog. Maar de zon is weer terug en we fietsen door een sprookjesachtig landschap met reusachtige , op elkaar gestapelde en hoog oprijzende rotsen van de Pinares de Rodeno.

Als we in één van de weinige , maar fraaie dorpjes koffie willen drinken en we aan twee bouwvakkers vragen waar het café is geven de twee te kennen dat dat er niet is. Immers - zo geven ze aan- we zijn hier toch maar met z'n vieren in het dorp . Zo lijkt het althans. In de dorpjes is het heel erg stil.

Een erg leuk landweggetje brengt ons in Teruel. Met enig wantrouwen over de afloop proberen we eerst in het station informatie in te winnen. Wij spreken meer Spaans dan onze informant Engels. Dus gaat Kees via de indrukwekkende trappen naar boven in de stad om bij het VVV te informeren. Het kantoor is net 5 minuten geleden gesloten. We beraden ons even bij een kop koffie en keren dan terug naar het station. Greet neemt het heft in handen en vindt daar Christine die alles voor ons oplost, samen met de machinist van de klaarstaande trein. We kunnen meteen mee naar Zaragoza , moeten daar overnachten en kunnen morgen verder naar Lleijda en vanaf daar naar Montblanc. Daar zijn we weer op de route- een aantal bergen verder. En- waar we even voor vreesden- de fietsen hoeven niet gedemonteerd te worden. Dus staat het programma voor de dag van morgen ook al vast.

De dag dat onze lieve Aisata negen jaar wordt! Zonde dat we er niet bij zijn. Dikke kus van ons allebei!

Morgen dus w.s niets te melden ....

Janneke

Niet zwak maar heel verstandig! Het moet wel leuk blijven...
maar ik begrijp kees z'n gevoel ook heel goed (zou ik ook hebben hoor kees ????)

Aisata

Hoi opa en oma, ik vind het heel aardig wat jullie hebben gestuurd, groetjes Aisata????????????

Marianne

GEFELICITEERD, Aisata!! En zwak nee hoor, geen wedstrijd toch. Geniet van jullie bijzondere reis! En kom fris en fruitig tuus!

Ingrit

Klinkt als een wijselijk besluit!

Mieke

Wij gaan er ook altijd vanuit dat het wel leuk moet blijven. Het is gewoon geweldig wat jullie al gefietst hebben. Ben benieuwd naar de rest

Ineke

Commentaar overbodig??? Ga het toch lekker doen...Natuurlijk is het niet zwak...Je VERANDERD gewoon iets...Jullie kennende...is dat even...iets...wat je eigenlijk niet wil...Kijk even hoeveel kilometers jullie er al op hebben zitten...kanjers blijf je toch wel...Kun je meteen even lekker uitrusten...t Komt vast goed!!!

Pessoa

Het klinkt inderdaad als een capitulatie en zo voelt het waarschijnlijk ook. Het gaat echter om de Reis en niet om de Bestemming of Afstand. En altijd biedt een wending in een reisplan weer nieuwe perspectieven en verrassende ervaringen. Gooi de reisbijbels van van Sitters en Benjaminse maar weg en fiets je eigen route.
Of zoals Christine Perfect al dichtte: No road is the right road.

Joke van der Klooster

GROOT GELIJK, Kees en Greet, ik vond jullie vakantie toch al lijken op een soort overlevingstocht met wind, regen, donder en bliksem, berg op en dan berg af met 50/60 km per uur. Grote bewondering voor jullie prestaties en doorzettingsvermogen!! En wij wensten jullie nog speciaal mooi fietsweer... Ik heb even gekeken, maar gelukkig ziet het weer bij jullie er voor de komende tijd prima uit, houwe zo. We genieten van jullie onderhoudende verhalen, beschrijvingen en foto's van de prachtige omgeving.
Héél veel plezier verder en we zien uit naar jullie volgende verhaal.
Groetjes, Piet en Joke

Jos

Inderdaad hebben jullie pittige tochten gemaakt zeg, maar het moet denk ik ook wel leuk blijven. Succes hoor !!

Lennaert en Elvira

Wow Greet en Kees, wat een goeie verhalen, mooie herinneringen en belevenissen! Houd moed en geniet. Lieve groet van ons.

Ada

Ha Geert en Kees.
Wat hebben jullie al veel meegemaakt en wat zal jullie conditie top zijn.
Gelukkig gebruiken jullie ook jullie verstand ( soms ook niet ha ha)
Ik heb grote bewondering voor jullie dat jullie deze fietstocht doen. Klasse.
Jullie genieten met volle teugen en leren gelijk Spaans.
Geniet nog lekker tot de volgende reisverslag.
Groetjes Ada

Marty

gefeliciteerd Aisata,goed van jullie dat je de reis hebben verkort,soms moet je keuzes maken,vind deze verstandig,veel plezier????????

Netta

Gefeliciteerd Aisata, Maar Kees & Greet wat maken jullie een mooie en heftige fietstocht.
Even lekker met de trein en dan weer verder. Heel veel fietsplezier.
Heb wel heel veel bewondering voor jullie.

Jan en Coby

Soms plan je wat en kan of lukt het niet. Accepteren is dan moeilijk , maar niet zwak als je tot een goed inzicht komt. keep smiling!!!

ineke

2 dagen van stilte...dat kan echt niet...