keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Blijven fietsen .

Even vooraf: We zijn ontzettend blij met de ( meelevende ) reacties van de lezers van onze verhalen. Bedankt daar voor!

Woensdag 17 mei

Cobeta - Checa : 70 km (744) Hoogtemeters 1134

We hebben niet allemaal even goed geslapen in 'onze' slaapzaal, maar staan snel na elkaar op. De eettafel weer naar buiten, ontbijt met muesli en fruit. Saul rijdt nog even langs en toetert vanuit zijn auto. Met enig angst en beven beginnen we weer aan een nieuwe, loodzware fietsdag. Maar de ene dag is de andere niet. Het lijkt net of het vandaag allemaal wat beter lukt. Geert en Trijntje treffen we in het barretje van Corduente, na 20 kilometer. We hebben dan al flink wat voor de kiezen gekregen. We fietsen vandaag een hele dag door het Nationaal Park Alto Tajo. In het fraaie stadje Molina de Aragon treffen we bij het VVV een dame die geen woord Engels spreekt. Lijkt ons niet handig voor zo'n functie. We moeten bekennen dat we er aan dachten om een stukje per trein te gaan doen. Als we ontdekken dat de trein hier niet komt, hoeven we daar niet langer over te discussiëren. We gaan fietsend verder.

Meteen volgt de ene klim na de andere. Met het kleinste verzet overwinnen we ze allemaal, tot een hoogte van 1450 meter. En we genieten van de afdalingen,met een vaartje van 50 tot 60 km per uur. Aan het eind van deze dag wordt de natuur op zijn mooist met prachtige rotspartijen . Het beoogde hostel in Checa bestaat nog, is echt prachtig en er is een kamer vrij. Wat wil je nog meer? Heerlijk douchen ! Greet zegt dat we stinken. Geert meldt ons dat zij 10 kilometer verder voor een gesloten camping kwamen te staan en nu verder zoeken.

Mieke plug

Wat zwaar zeg het klimwerk. Alle bewondering voor jullie. Prachtige omgeving

Marty

Wat een belevenis,jullie moeten wel erg sterk zijn en in goede conditie om deze reis te volbrengen ,als ik een hoed zou dragen zou ik hem iedere dag voor jullie afnemen hoor ,is dat niet een beetje te hard,afdalen met 50 -60 km.per uur? Ik zou zeggen :levensgevaarlijk: Maar ja ,als je maar heel thuis komt,dat kan je natuurlijk niet beloven,maar je kan het wel proberen?liefs,Marty