keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Nieuwe dag, nieuwe kansen

Dag 6 : La Almunia de Doña Godiva- Aranda del Moncayo 53 km. (437) Hoogtemeters 1054

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Een stralend zonnetje, prima temperatuur. Al vrij snel krijgen we te maken met een ongewis avontuur. Dat bestaat uit een voor alle verkeer afgesloten, splinternieuwe asfaltweg. Afgesloten betekent voor fietsers dat je best langs alle afsluitingen kunt komen. Na 10 van deze obstakels te hebben doorstaan, nemen we een route door het bos. Aan het eind daar van komen we- bij het zoveelste onttakelde hotel- tot de conclusie dat we op tijd van de nieuwe weg zijn gegaan. Er staan hier een aantal hoge betonpilaren, waar het viaduct nog opgebouwd moet worden.

Het landschap wordt nu al maar mooier. We fietsen door hoge, vrij kale bergen met veel ruïnes van oude dorpen en boerderijen. En natuurlijk geweldige uitzichten! Op een bankje in een dal genieten we in de zon van ons broodje. Als we na een lange en moeizame klim enkele kilometers verder en hoger zijn constateert Kees ( hij heet niet Koelewijn) dat zijn fietsjack ergens achtergebleven moet zijn. Hij besluit, niet nog een keer de klim te gaan maken. Het jack zat toch al niet zo fijn ( ....)

Mooie uitzichten brengen met zich mee dat er geklommen moet worden. En niet zo'n beetje en kort ook. Het schiet voor geen meter op als we al dalend en stijgend weer op een hoogte van 950 meter komen. En de hele tijd alles met prachtig weer, maar met felle tegenwind. Bij het fraai gelegen Aranda del Moncayo vinden we het genoeg voor deze dag. Er is in deze plaats een Casa Rural . De vloeiend Spaans sprekende eigenaar zegt eerst dat het níet kan omdat we niet gereserveerd hebben en even later dat het wél kan, omdat we niet gereserveerd hebben. Wat een logica!

Erger u niet, maar verwonder u slechts. Wij genieten ontzettend....

Reacties

Reacties

Marty

Wat een boeiend verhaal weer,veel fietsplezier en geniet van het prachtige landschap

Dick (Koelewijn)

mooie verhalen Greet en Kees . En iedereen maar denken dat fietsen altijd genieten is..... soms denk je dan : ' waar ben ik aan begonnen' maar aan het eind overheerst altijd het goede gevoel.
Dat van dat regenjack vergeten in combinatie met Koelewijn, moet je me toch een keer uitleggen

Netta

Hallo Kees & Greet. Ik kan nu ook mee genieten van jullie fietsverhalen. Spannend hoor, en wat een doorzettingsvermogen. Wij wensen je nog heel veel plezier en heel veel veilige fietskilometers. Fijne dag. Ik heb de verhalen van de afgelopen dagen ook kunnen lezen met dank aan Marty.

hanneke

Oei oei oei ....boekje...jasje... en wat is het volgende wat je gaat laten liggen op je reis...?
Ik weet het het niet , dat ben ik vast vergeten. Ik ben ook een halve Koelewijn toch?
Maar ballast..moet je laten liggen Kees.
( het zou lachen zijn als je straks een Spanjaard met jouw jas aan ziet lopen!!! )
Of je vind het 5 dec. in je schoorsteen....dat kan ook!!

Jan en Coby

Mooi dit te lezen. Het 'manjana ' is er dus je bent in Spanje. Veilige en mooie fietskilometers maar weer van een warm Schouwen Duiveland.

Ineke

(In Reoboth) ""Mam...wat begreep ik...je volgt Kees en Greet via de Bos atlas?"" Ja...dat vind ik leuk!!! Doe ik ook mam...zeker leuk...En die mevr van de KPN heeft ook weer gebeld...die heeft het wel druk denk ik...want het is iedere keer dezelfde....(!!!!!!) ""Maar ik begrijp iets niet...ze gaan...(of zijn) bij Madrid en dan gaan ze linksaf...naar Barcelona...dat snap ik niet goed want das de andere kant op!!""Eigenlijk geloof ik het wel...jullie zullen 1 ding niet kwijt zijn...en dat is vast de weg...En neef Dick...als je een opheldering zoekt over het fenomeen ""Koelewijn"" moet je bij nicht Jos zijn...die weet er vast meer van...en zit dichter bij die bron!!!

kees en lia

Lieve allebei, fijn om met jullie mee te reizen in de verhalen.
Wat een getob met een slaapplekje te vinden, dan maar een sleurhut achter de auto !
Maar ach , dan mis je wel die mooie vergezichten.
"Ieder nadeel heb zn voordeel "moet je maar denken.
Deze Kees houd het nog maar bij zijn rondje Binnenmaas, ook elke dag "anders"!
Lieve groet, en geniet van elkaar, de rust en al het moois.



Annet

Lieve nicht en neef, wat een leuke verhalen... geweldig!! Ik geniet ervan! Jullie ook zo te zien en horen, op een paar kleine "hobbels" na!!
Ik kijk uit naar het volgende verslag! Goede reis nog.

Evelien en chris

Wat een geweldig doorzettings vermogen van jullie!
We leven met jullie mee en voelen ons verbonden met onze tocht en de dagelijkse beslommeringen als europafietsers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!