keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Die Spanjaarden......

Dag 5: Zuera- La Almunia de Doña Godiva : 110 km (384) Hoogtemeters 549.

Qua beleving is het vandaag geen hoogtepunt. Eerst nog 25 kilometer over de oude hoofdweg naar Zaragoza, we moeten aan de kant voor een kudde schapen. Zaragoza bevalt ons zeer. Het is een fietsvriendelijke stad. De imposante kathedraal : El Pilar, bekijken en fotograferen we van alle kanten.

Na Zaragoza fietsen we de volgende 25 km. over een grindweg langs het Canal de Aragon. Het is er héééél erg rustig, maar iets teveel van het goede. Als we weer op asfalt rijden rammelen we nog wat na. Maar erg spannend wordt het ook dán niet. Eerst een eindeloos project van grondontgravingen ( we komen er niet achter waarvoor) en vrachtwagens. Dan nog wel een aardig stukje door een polder . En dan belanden we op de drukkere regionale wegen.

Op zoek naar onderdak. En dat wordt een hele toer! Ook in deze streek is geen enkele camping. In de meeste dorpen is ook gewoon helemaal niets. En tot 3 keer toe komen we bij een hotel dat niet meer bestaat of tijdelijk gesloten is. Jammer dat ze dan de bordjes niet even weghalen. De crisis heeft hier kennelijk behoorlijk toegeslagen. En ook even bij ons. Want de kilometers en frustraties lopen op na iedere mislukte poging. Bij de vierde barst er ook nog even noodweer los: Greet is zó boos, dat ze onze schuilplaats wil verlaten en in de hoosbui verder wil fietsen zonder regenkleding. Eindelijk , eindelijk komen we dan in Almunia . Het is dan al zeven uur en bij de hostel laten ze ons eerst nog een uur wachten en melden dan dat er geen plaats meer is. We geloven er geen woord van. Na de halve stad ondervraagd te hebben vinden we dan toch hotel El Patio en komt alles weer goed. Einde van een lange fietsdag....

Marty

Het zat vandaag niet erg mee,morgen gezond weer op zou Sonja zeggen,veel liefs en voorspoed????

hannek

Zus : Na Regen :( komt zonneschijn :)

Felipe

Elke fietsvakantie die ik heb gemaakt kent een black day. Dat was dus gisteren bij jullie het geval. Je kan hem maar achter de rug hebben want dan weet je dat van nu af aan de Fortuin je gunstig gezind zal zijn.
Heb je niet overwogen om in to the wild te gaan kamperen ?