keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Carlos

Dag 4: Sallent de Gállego -Anzánigo 77 km (185) Hoogtemeters 572.

De dag begint met regen, maar als we vertrekken is het weer droog. Dat komt vooral omdat Maria zich wel erg lang blijft bemoeien met hoe we verder moeten fietsen. We beginnen meteen weer met mooie uitzichten over een meer. We merken al snel dat we gisteren niet zo lang hadden hoeven zoeken naar een overnachtingsadres. Al vrij snel zien we er een paar, zelfs één naast een supermarkt . Ook weer vandaag ( opnieuw een feestdag?) zijn alle supermarkten gesloten.

Na 30 km.nemen we nauwelijks nog menselijke activiteiten waar. Door het landschap van de Aragon, het dal van de Gállego, rijden we door prachtige natuurgebieden met heuvels van leem en rotsen, groene bossen. We spotten drie keer een rode wouw, en één keer een zwarte. En een slechtvalk. Het is behoorlijk warm, en een aantal pittige heuvels vergen het uiterste van ons. Als we op zoek gaan naar een overnachtingsplek stuiten we eerst op een camping, die als een onneembare vesting is afgesloten. Bij het eerstvolgende gehucht Anzánigo staat langs de weg aangegeven dat ook daar een camping is.

Niets blijkt minder waar , als we met een forse klim in het dorpje komen. Er is wel een bar, met een zeer enthousiaste uitbater, die zeker 2 Engelse woorden kent. Als we willen overnachten weet Carlos wel een optie. Hij wijst met zijn wijsvinger naar het plafond en neemt ons even later mee over de antieke eikenhouten trap naar de kamer. Die staat ons zeer aan. In de avond serveert Carlos ons een prima drie-gangendiner. Om te verduidelijken welke gerechten hij kan serveren , maakt hij dat kenbaar door de bijbehorende dierlijke geluiden na te bootsen. Dat heeft een fietser nodig. Tijdens en na het eten communiceert Carlos - met weidse gebaren en druk gesticulerend- over zijn familie. Vooral zijn zoontje van 7 moet een wonderkind zijn. Hij is keeper en wordt getraind door de supertrainers van voetbalclub Valencia. Zijn ploeg heeft al 276 goals gemaakt en 0 tegen. Iets te laag ingedeeld misschien? Tenslotte nodigt hij ons uit voor zijn komende verjaardag in december. Hij wordt dan 47 , en als hij naar onze leeftijd vraagt krijgen we een bewonderende high - five. Carlos is zeer onder de indruk van onze prestaties.

Marty

Wat een leuk avontuur ,en mooie omgeving ,ja,jullie zullen toch op verkaarsvisite moeten,veel plezier en mooi weer

Jos

Wat leuk om jullie te volgen. Wat zullen jullie een conditie opbouwen zeg. En iets vergeten.... is dat een Koelewijnen trekje????? goeie reis!!!

Hanneke

Ik zit net aan de telefoon met mama en lees jullie verhalen voor. Ze weet waar Aragon ligt.
(op mijn vraag of ze daar ook wel eens is geweest gaat ze erg lachen ) ha ha
Ze wenst jullie veel plezier.
Ook van ons uit het Gouweveer natuurlijk.

hanneke

Mama volgt jullie via de bos atlas
Volgens mama rijden jullie niet langs de kust, maar zitten jullie in het binnen land.
En komen jullie weer terug in PAU....( klopt dat allemaal ?? )
Your Big Mama is !watching you!!!! :)

Ineke

Heerlijk...om weer een verhaal te lezen...Ik geniet er van...Net als moeder Kaatje..heb ook ik de BOS...en das leuk om te volgen...Fijn dat er zulke Carlos(sen) zijn toch?? Heb jullie nou die kleine wonder-Carlo nog gezien?? Wel frappant...in andere reisverhalen lees ik ook veel over die camping-en winkels dicht...maar gelukkig was er toch nog een plaatsje vrij in de herberg...Geniet er van...ik ""fiets"" en lees mee...Kus...lieverds!!!!

xxx

onderweg zijn van punt a naar punt b

zonder één noodzakelijk doel,

alleen met open kijkers

door de wereld en het leven fietsend

geeft mij

bij het liedjes horen zingen door de vogels

steeds nog dat

oog- en oorstrelend

paradijselijk gevoel.

Jan en Coby

Kostelijk verhaal....Carlos zou ook reusachtige vissen vangen schat ik in....en mooie beschrijving van het landschap.

Marianne

GEWELDIG!! Wat een prachtig avontuur en wat beleef ik het mee, dankjulliewel!

Peter

Fantastisch. Lijkt me super gezellig. Op naar het volgende avontuur.