keesengreet-fietseninspanje.reismee.nl

Het hoog(s)tepunt

Dag 1 :Pau-Laruns ( 60 km)

Dag 2: Laruns-Sallent de Gallego 48 km ( 108) hoogtemeters 1475

Je kunt je afvragen of het nou wel zo slim is om al op de tweede fietsdag een klim van 30 km te ondernemen met een hoogteverschil van 1283 M.Gezien onze matige voorbereiding misschien niet, maar wat hébben we genoten. In combinatie met de rit van gisteren vanuit Pau - alvast een flink eindje omhoog naar het voorportaal van de Pyreneeën- alleen maar puur genieten van prachtige natuur , geweldige uitzichten , een heerlijk zonnetje en een temperatuur van even boven 20 graden Celcius. Althans overdag.

De nachten zijn erg koud. In de tent komt het thermo-ondergoed nog erg goed van pas. Een klein drama toen we gisteren - toen we wilden starten - tot de ontdekking kwamen dat het routeboekje nergens meer te vinden was. Waarschijnlijk de vorige dag laten liggen in het restaurant waar we gegeten hebben. Bij het restaurant kon men het niet vinden. Dus zijn we aangewezen op de gps. Daar vinden we echter niet de overnachtingsadressen en het routeverloop. Erg jammer.

Maar zoals gezegd: Het heeft ons niet belet om te genieten van de prachtige natuur. Eerst alleen maar prachtig groen, maar hoe hoger we komen hoe mooier het wordt. Talloze watervallen, wild en robuust. Er rijdt nog een koppel Nederlandse gekken in ons kielzog. We ontmoeten elkaar meermalen. Op het hoogste punt van de Col de Pourtelet ( 1794 meter) ligt nog sneeuw.

We moeten duidelijk nog wennen aan de Franse en Spaanse gewoontes. Gisteren was het in Frankrijk een nationale of regionale feestdag: alle winkels dicht. En vandaag konden we een keus maken uit zeker 10 hotels- er is hier geen camping- , maar alle hotels blijken gesloten. Net na het skiseizoen houden alle hotelhouders het tegelijk even voor gezien. Met veel moeite weten we één hoteleigenaresse zover te krijgen dat ze voor ons opengaat. Het piepkleine kamertje kost dan wél 98 euro. Maar we hebben niet veel keus.....

Margré

Ha lieve oom en tante,

Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Benieuwd wat voor mooie verhalen er zullen volgen. Wel al veel spannende dingen hoor, zo in die eerste dagen. Kunnen we vanuit Nederland iets voor jullie betekenen qua routeboekje/overnachtingsadressen of iets dergelijks?

Lieve groetjes,
Margré

Jacqueline

Wat leuk om jullie zo te volgen! Jullie maken al weer vanalles mee deze eerste dagen en wat een mooie zonnige foto's! Geniet verder van dit avontuur. Groetjes Jacqueline

Mieke plug

Gaan jullie op ons lijken. Wij raken ook altijd van alles kwijt. Mooie natuur

Karin Nieuwenhuize

Leuk om jullie te volgen en we zijn mog redelijk dichtbij ook.
Zitten momenteel in Bilbao en vertrekken morgen naar Burgos.
Zullen elkaars paden wrs niet kruisen. Jammer! Balen van het routeboekje!
Fijn dat jullie ook een gps hebben.
Veel plezier verder

Philip

Het begin doet erg denken aan de opening van Nooit Meer Slapen van Wf Hermans en mijn eigen trip van Madrid naar Lissabon toen ik al mijn gps tracks kwijt was. Het een en ander leidde tenslotte tot een verhevigde ervaring van een eindeloos verhaal.
Wij zijn ook in Spanje maar wij gaan verder naar Burgos met de trein. See you there ?

karinnieuwenhuize@gmail.com

Leuk om jullie te volgen.Wij zijn nog redelijk dichtbij ook! Zitten momenteel in Bilbao en vertrekken morgen naar Burgos. Zonder fiets, met trein.
Zullen elkaars pad wrs niet kruisen. Zou wel leuk zijn ! Jammer van routeboekje , maar fijn dat jullie gps hebben. Veel plezier

Dick (Koelewijn)

Hoi Greet en Kees , ja wat is het mooi he , in de Pyreneeen . heb er ook vaak gefietst , jullie zitten niet zo ver van ons (eerste) huis in Frankrijk . Veel (fiets) plezier . En......... na een klim volgt altijd een afdaling !! Geniet er van !

Leen en Marijke

Mooie foto's!! Krijg zin om direct de fiets te pakken. Even wachten nog. Groetjes van ons.

hannekekooman@gmail.com

Hoi Lieverds....
Wat een prachtige foto's .
Ik ga zo verslag uitbrengen naar moeders Kaatje.
Heeeel veeeel plezier en genieten hoor.
( en oooooo......boekje vergeten?? Jammer. Als je maar wel steeds ELKAAR mee neemt hoor!!!
Dat is wel belangrijk!! :)

Jan en Coby

Leuk om jullie verslag te lezen en jullie foto's. Succes verder met de Spaanse kilometers.
Ik ( Jan) ga nu de racefiets pakken.

Peer en Corine

Nou, daar ga je dan als 'Europafietser' zonder boekje ;-)
Maar leuk om te lezen en wat fijn dat jullie nu al zo genieten! We krijgen er zo ook weer helemaal zin in.
Fijne tocht verder!

Ingrit

Iedere reis die je maakt raak je iets kwijt om ruimte te maken voor nieuwe indrukken, moet je maar denken :-)

Janneke

Wat een mooie foto's!
Als ik dit lees, krijg ik ook zin om te vertrekken... nog een paar weken geduld....
Behalve dat boekje kwijt.... ik zou totaal in paniek zijn.
Maar alle fietsers en wandelaars weten: het komt altijd weer goed ... al kost het soms een paar centen :-)
Ik kijk met plezier uit naar jullie verdere verhalen en foto's.